Köpa lite kosttillskott.

DSC_0771Shopparn’ !
Okej allt är inte mitt. Ungefär 1/5 är… Ska provköra soyaprotein med banansmak, whey- vaniljsmak, mulitvitaminer med extrajärn och omega 3 tillskott. Till en början. Förhoppningsvis mår kroppen bra av det veganska proteinet så jag kan fortsätta med det bara. Vill egentligen inte ta omega 3, men känner inte att jag har lyckats helt med en hållbar vegansk kost, eller hållbar vettig kost överhuvudtaget. Är på god väg, vilket känns bra !

Vilken resa va  ?! Från ätstörd och konstiga ohälsosamma kost och dryckesvanor i flera år, till 2011’s upptäckt av ordentlig mat, regelbundna måltider och styrketräning, till backpacker resa med en krånglande mage, till i somras då jag praktiskt inte kunde äta alls och rasade i vikt på grund av misstänkt ibs. Och så idag, utan hjärnspöken, med bara min egen lathet och sockerberoende att övervinna. En genuin vilja och förmåga att leva hälsosamt och balanserat men att ändå kunna götta mig när helst jag känner för det. Nu vill jag bara bli kvitt huvudvärken jag får när jag inte får i mig socker och bli bättre på att äta ORDENTLIG middag och sen är jag så fruktansvärt nöjd.

Fast ändå. Jag vann över ätstörningen. Jag är här. Jag lever. Och jag är värd att ha en frisk välmående kropp utan socker toppar och förstoppning. Amen

2 thoughts on “Köpa lite kosttillskott.

Kommentera

