Och så levde fittan lycklig i alla sina dagar !!!

Hur blev det nu då med da mens della köpp ? Jo det ska jag säga er nu efter två menstruationers prövotid.

DET BLEV TA MIG FAN SKIT BRA !

Den var inte ens trixigt att få den på plats, bara att läsa i bruksanvisningen hur den skulle sitta, vika och föra upp. Jag blötte den så att det inte skulle bli fitt-friktion, är nog inte så skönt. Sen så ha de jag den i enligt anvisad tid, körde dock med binda under första mensen, totalt i onödan visade det sig efter som att det var tätt som …en  menskopp i fittan. Bara att ta ur vid toalettbesök och skölja av och sätta tillbaka.

För att få ut den så gjorde jag först fel. Jag drog i den lilla tampen, vilket inte gick alls efter som att hela den här principen bygger på vakuum. Insåg sen att det bara var att klämma ihop den nedre delen mellan tummen och pekfingret för att lätta på trycket.

Enda nackdelen var att den lilla tampen ibland skavde, insåg under andra användningen då jag läste bruksanvisningen igen att denna kan en klippa av så mycket en vill. Klippte sonika av hela skiten.

Jag har knappt märkt att jag har haft mens. Är största mens hataren i världen och nu känner jag mig helt likgiltig inför att ha det. För jag märker det knapp. Mensen stannar i koppen, inte en fläck i trosorna. Inga torra slemhinnor, ingen ledsen fitta, bara en helt underbar kopp i silikon som är bra för plånbok, miljö och fitta. Jag önskar att jag fick denna redan under min första mens. Finns inte en chans i helvete att jag går tillbaka till bindor och tampong  efter detta.

Jag kan varmt rekommendera ALLA i hela världen att pröva menskoppen.
Läs mera på menskoppen.se

3 reaktioner på ”Och så levde fittan lycklig i alla sina dagar !!!

  1. Jag har bara haft mens en gång sedan jag fick min menskopp men älskar den redan! Fick mens dagen innan julafton, då vill verkligen gud straffa en. Men jag märkte knappt att jag hade mens! ÄLSKAR MENSKOPPEN! Så skönt att inte hålla på och springa och byta tampong flera gånger om dagen.

Kommentera

