Livet <3

Ni vet ju att jag längtar efter ett eget hem. En plats att stanna på länge, att leta skatter på loppis för att göra fint och balkonglådor att odla i på våren. Att inte behöva dela kylskåp med andra, ta hänsyn och ha kläder på sig hela tiden.

Jag drömmer om att spatsera naken hemma närhelst på dygnet jag vill. Att få mig ett skjut, gå till kylen och dricka juice ur paketet naken. Jag längtar efter att måla om, köpa växter och gå på skattjakt i mormors lada. Jag drömmer om att investera i en egen espressomaskin, duka upp fint runt mitt köksbord en februari kväll och bjuda in mina bästa människor på kvällskaffe och nybakta scones. Jag vill rama in den där fina, lite försiktiga kram bilden på mig och Richie ifrån Mexico och hänga den på en tavelvägg med bilder på massa andra människor jag tycker om.

Jag trivs så himla bra med att bo här i Toronto, med Joe och Richie. Men det är också fint att drömma och längta. Då kommer det kännas så himla bra om drömmen slår in. Och ännu bättre om det händer med Richie vid min sida. Fina, fina livet.

4 reaktioner på ”Livet <3

Kommentera

