MAT JAG LAGAT SJÄLV !

Har tagit fasta på Elins önskning om bilder på mat jag lagat själv.
Har även lagt till en ny kategori //Recept. Där ni hittar allt gött.
Först ut är ungstekt halloumi och squash med gurka och tomat.
Nedanför kommer receptet efter som att dessa delikata bilder kommer få det att vattnas i era oralöppningar.

  1. DSC_0657 DSC_0659Skala squashen med en potatisskalare, vänd skivorna i olivolja.
  2. Lägg skiten i folie och pressa vitlök över. Salta.
    Har ni ingen vitlöks-press som vi i detta hushåll så går det bra att skiva den och lägga på.(Vi har inte heller någon konservöppnare utan använder en fickkniv. Har inte heller visp, vi använder gaffel)
  3. Dra på typ 200grader och ha skiten där i 20 min.
  4. Gör sedan samma sak med osten och släng in den efter 10 min. Ta ut grejerna samtidigt.
  5. Hacka gruka och tomat.
  6. Ät.

NOM !

En reaktion på ”MAT JAG LAGAT SJÄLV !

Kommentera

