Är ju inte konsumtions kungen direkt…

Sedan jag flyttade till Kanada för tre månader sedan så har jag köpt 2 skjortor, en topp,en kofta, en väska och ett par skor. Skjortorna och skorna var nödvändiga för att jag inte hade kläder som följde dresscoden på jobbet. Väskan behövdes då jag endast hade min backpacker rygga med mig över Atlanten.

Så tekniskt sett så har jag bara shoppat en topp och en kofta på tre månader. Kläder jag ändå behövde för att mina kläder till 99% består av jeans, urtvättade t-shirts och träningskläder. Just nu går min klädstil under kodnamnet ”sk8er_boi_1997” efter som att mina sommarklänningar är för kalla och alla andra kläder förstora i och med sommarens ofrivilliga viktminskning samt höstens träning.

Äntligen är min kropp någorlunda frisk *peppar peppar* men inga kläder passar längre.
I tillägg till detta så har jag programmerat om min hjärna till att inte konsumera. Alls. Vilket är väldigt skönt. Jag känner inte att jag vill eller måste handla saker.

Jag har ju helt ok kläder som jag trivs med, fram tills en vecka sedan då jag insåg att min kroppsvolym tajtat till sig tack vare gymmet, vilket jag fan skiter i för jag vill bara bli stark, smalare ger jag blanka fan i Och jag vill inte spendera pengar eller jordens resurser på kläder.Inte heller vill jag gå i affärer för att det är så jävla tråkigt. Och på jobbet har jag ändå uniform. Men det skulle ju vara kul att ha på sig något annat än förstora kläder när jag väl får chansen. Typ när jag träffar vänner eller gå ut.

Så jag och Richie försökte shoppa idag, för att hitta någon fin icke urtvättat tröja och  ett par byxor. Jag fick inte gå in i sportbutiker eller köpa marvelgrejer. Det slutade med att jag köpte ett shampo (som jag ändå behövde för mitt andra var slut) på Lush och Richie köpte kläder på H&M. Så var det med den saken. Jag får köra på klänningar tills rysskylan kommer på riktigt.

Vilket satans jävla ilandsproblem.
Mitt intresse i att lyfta vikter har gjort mig för smal för min garderob men jag ogillar att konsumera och köpa kläder så jag måste ha på mig förslappa jeans och t-shirts och se ut som en pojk.

Satan Victoria, get your priorities right. Det är bara kläder. Och lär dig att vara bekväm i din nya kropp. Kanske jag skulle fundera på den saken och skriva ett inlägg om det.
Smal = inte automatiskt nöjd och lycklig. Det här med kroppsuppfattning är satans komplicerat, men vi tar det i ett annat inlägg.

6 reaktioner på ”Är ju inte konsumtions kungen direkt…

  1. Jag är inte heller någon konsumtions kung, har typ tappat förmågan att shoppa. Pga 3 orsaker 1. att jag ville spara pengar (blev van med att spara och inte slösa) 2. Att jag tänkte att jag ska köpa kläder när jag gått ner i vikt, för det va ju onödigt att köpa kläder som skulle vara för stora sen (jag gick ner i vikt, sen upp i vikt, sen ner igen osv) och 3. Att jag är rädd att jorden ska gå under och inte heller vill slösa på jordens resurser. Så nu kan jag typ inte handla kläder längre?! Vilket är både bra och dåligt.

    1. *Härligt ! Jag börjar bli så jäva discogymmad. MINA ARMAR !!!!! Har alltid varit stolt över röva och gillat att träna ben, men det har kommit i skymundan nu sen jag blev kär i mina axlar och min mage……

      1. Armar <333333333 och axlar <3333333 och rygg <3333333 och bröst <333333333 aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah MUSKLER ÖVER HUVUD TAGET <33333333333333333333333333333333333

        dör

      2. Alltså du är den första och kanske enda som kommer få se före och efter bilder. I morse när jag gick till toan så stoppade richie mig och ba ”GOD DAMNIT BABY LOOK AT YOUR ABS!”. hähähähä.
        MUSKLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER !!!!

        och det sköna är att jag inte känner någon smalhets eller att äta nyttigt för att inte bli fet osv. Bara jag får mer muskler ! kan gärna vara fett över, nu är det inte det och det är ju kul att dom syns men inte spec viktigt för mig. Och är det någon gång jag kan äta hur mycket skit jag vill så är det ju nu ! PIZZAAHUUUT !!!

Kommentera

