Dags att tänka på refrängen

Eller på att utbilda sig i alla fall.
Jag har en ganska klar bild över hur jag vill att mitt liv ska vara i framtiden. Är som ni vet ganska trött på att börja om hela tiden. Det är kul och lärorikt som satan men jag är trött och vill gärna hitta en plats att stanna på ett tag och skapa ett hem, absolut inte för alltid livet ändras ju och flytta kommer jag säkert att göra , men för en längre tid. Var den platsen är spelar inte så stor roll så länge det inte är mer än två timmar med flyg ifrån nära och kära. *host Dublin host*

Jag har också tänkt mycket på utbildning. Speciellt det dagar då jobbet inte är toppen och jag bara känner att jag vill ha ett ”riktigt” jobb. Ett jobb som ger mig stimulans och mening. Och bra lön.  Har funderat på Socionom, förskolelärare, psykolog, sjuksköterska, grafisk designer, sexolog, samtalsterapeut, sjukgymnast, personlig tränare, arbetsterapeut, präst (jag den gamla godingen kan jag berätta om någon gång..) Jag vet att jag måste arbeta med att hjälpa, utveckla eller utbilda människor. Det är liksom lite utav mitt kall i livet. Skulle gå under om mitt yrke gick ut på att sälja, räkna, köra eller programmera.

Helst av allt vill jag ju prata med ungdomar om sex och känslor på heltid. Men det är lite svårt att utbilda sig till bara det och något jag kan göra som extra jobb genom tex RFSU. Och med lite tur kanske jag kan få jobba inom något likande i framtiden.

Ni som läser , pluggar ni ? Har ni pluggat ? Vad för något ? Vad är era drömyrken och varför ?

Det finns så mycket jag vill göra och det börjar bli dags, dags för förändring. Dags för mig att förändra världen.

Kommentera

