Varning för tillfällig funktionsnedsättning // Komman schnala, sholl sholl !!!

En gång förra hösten hade jag så ont i min högra hand och handled att jag inte kunde använda handen ordentligt. Kunde inte lyfta handlar, torka mig i röven eller skaka hand normalt på ungefär en vecka. Nu kanske ni tänker att jag borde ha dragit ner på onanerandet, men jag ska tala om för er att  boven  i dramat var något helt annat än min sexualdrift. Nämligen The Sims. 8 timmar i stamma ställning är förmodligen inte ergonomiskt förnuftigt för någon.

För att om en ligger med laptopen så att den täcker halva bröstkorgen och magen  och navigerar spelet med piltangenterna så ser en inte bara ut som en hade en funktionsnedsättning i armen, en kommer förmodligen få det temporärt och inte kunna skriva på en smartphone på en vecka. Hur bekvämt denna position än tycks vara för stunden, eller för åtta timmar i sträck, så är det inte värt det.

Med detta tänkte jag säga att jag kommit över en dator med kapacitet nog att spela !
Och som av en händelse är jag ledig i morgon…

OCH ! För er som inte visste det så talar jag så gott som flytande Simlish, men det hade ni kanske räknat ut vid det här laget…

Kommentera

