Uppdatering ifrån hjärtat

Hallå där !!!

Nu har jag jobbat sex dagar i sträck och har en kvar. Är fortfarande lite på inskolning sådär, så dagarna är liksom bara sex timmar långa vilket inte resulterar i någon förmögenhet då lönerna här är mycket lägre än hemma. Ob existerar inte heller här. I svaga stunder tänkte jag på hur mycket jag hade tjänat i Sverige eller Norge för samma jobb. Men det tjänar ju ingenting till. Jag är glad att jag har ett jobb som jag trivs med, timmarna flyger iväg och jag har aldrig tråkigt. Mina kollegor är roliga och stammisarna är goa. Nu väntar julrushen. Det kan sluta i hjärtattack.

Jag har hemlängtan. Det ska jag inte sticka understolen med. Jag saknar min familj och mina vänner otroligt mycket just nu. Jag har vänner här. Det finns alltid någon jag kan ringa och ta en fika med, och jag gillar verkligen de människor jag träffat. Men jag har liksom inte haft tid att umgås de senaste två veckorna. Har varit helt slut efter jobbet och inte orkat någonting. Det börjar dock bli bättre nu när jag kommit in i det mera.

Familjen kommer hit i vår och det ser jag verkligen framemot. Jag vill verkligen gå på hockey, spela paintboll och börja gymma igen, det får bli mina närmaste mål att uppfylla.

Glad fredag på er folkens. Nu ska jag mysa med min lilla sjukling till pojkvän.

Kommentera

