Tillflyktsort

Vem ska upp 4 i morgon bitti och kan inte sova?  *Räcker upp en hand*

Fast ärligt, klockan är 21.30. Skulle aldrig somnat den här tiden en vanlig dag om jag så tog lugnande. Satsar på att somna klockan tio så får jag sex timmars sömn i alla fall.

Idag är en sån där dag då jag verkligen känner att ”näe, nu åker jag hem”. Bara för att jag känner mig deppig. Men så kollar en dagens datum och ser att en förmodligen har ägglossning snart = ångest och pms.

Varför vill jag alltid ”åka hem” när jag känner mig stressad och deppig ? Det händer var jag än är. Vart fan är hem ? Vill jag hem till mammas och pappas soffa ? Hem till dem och slippa allt ansvar? Jag tror nog att den där spontana hemlängtan är en vädjan om att få ta en paus ifrån vardagen eller vad en nu är mitt uppe i. Att få kliva ur sitt liv en dag eller två, andas hämta kraft och sedan fortsätta kämpa. Jag kände ofta under resan att jag gärna hade åkt hem till mamma och pappa en dag för att slappna av och känna total trygghet och sedan fortsatt se världen.

Men jag ska ingenstans. Jag ska till jobbet i morgon. Och även om jag känner mig stressad och det är mycket att få in i skallen så ska jag gå dit och göra mitt bästa. Men först ska jag krama lite på Richie och säga att jag älskar honom. Det kan en aldrig säga för mycket.

Kommentera

