Hur gör man då ?

Det är som att all energi har dränerats ur min kropp. Jag orkar ingenting. Har laddat mentalt för att gå och handla sedan klockan nio i morse. Men det enda jag har har lyckats med är att peta i mig lite mat. Hela världen är så jävla ångestladdad och allt känns så oerhört tungt.

Varför är jag såhär ? Jag förstår ju att livet inte är lycka och skratt hela tiden. Men livet ska väl för fan inte vara så tungt att en inte kommer ur sängen utan anledning ?

Jag förstår och jag vet varför jag kraschade 2011. Som min dåvarande fantastiska psykolog sa ”Det är som att du är i skogen och jagas av en björn. Du vet inte hur du ska försvara dig, så du springer, men du orkar inte springa längre och du kan inte klättra, hoppa eller gömma dig för du har inga krafter kvar. Hur ska du kunna besegra björnen?” Jag hade, tills den dagen, inte trott att psykiska lidelser kunde ge fysiskt uttryck men där satt jag och bokstavligen dröp av svett. Och medan svetten blandades med tårar och paniken kommer så kom även beslutsamheten om att det fan är nog med ångest nu.

Jag har kommit långt sedan den där juni dagen.  Men varför är ångesten fortfarande så jävla närvarande ? Jag mår ju bra. Jag är ju tillfreds med mitt liv, tillfreds med min kropp, med mitt förflutna och fan och hans moster.  Är jag understimulerad ? Behöver jag ha fasta rutiner för att fungera eller behöver jag inga alls ?

Jag vet helt enkelt inte.
Kan någon förklara för mig hur en ska göra för att fungera som människa ?

Kommentera

