Livsstil ; börja om från scratch hela tiden.

Jag vill ha en balkong, eller inte ens en balkong, jag nöjer mig med en blomlåda där jag kan odla lite saker jag kan äta. Jag vill ha ett hem att göra till mitt hem, strosa på loppis, leta efter skatter i mormors lada, inreda med endast återvunna prylar och veta att här ska jag stanna ett tag. Det här är mitt hem.

Jag trivs här, det är inte det jag säger. Men jag känner verkligen att jag vill ha en fast punkt ett tag. Toronto, fantastiska Toronto kommer att vara det ett tag nu framöver. Och sen blir det nya äventyr.

Men jag saknar att ha ett hem. Jag inte haft ett hem som är mitt , där jag vet att jag ska stanna sedan gymnasiet, och allt jag gjorde då var att längta bort, som många andra nyfikna, unga snart vuxna människor.

Jag börjar bli trött på att leva i en väska, tänka praktiskt och funktionellt på vart. enda. köp. Kan jag ta med mig detta ? Behöver jag detta? Får detta plats att förvaras i mina 4 flyttkartonger hos mamma och pappa ?

På 12 månader har jag bott och arbetat i 3 länder i två världsdelar. De senaste fyra åren har jag flyttat 12 gånger. 12 gånger. Jag ångrar ingenting men jag börjar bli trött. Och jag tror faktiskt att jag uppskattar resandet mer när det blir ett avbrott ifrån vardagen, som en semester än att ha det som en livsstil.

Livsstil ; börja om från scratch hela tiden.
Det är nog fan det jag försöker säga. Jag är trött på att börja om hela jävla tiden.
Om en eller två veckor känns det nog bättre.

Jag trivs här, jag trivs på jobbet, jag trivs som tusan med att vakna upp bredvid världens mest fantastiska människa varje morgon, men jag är trött på att börja om. Jag kan det här nu, dags att lära sig hur en vårdar någonting långvarigt.

Kommentera

