Bomull i fittan = ledsen fitta. HALLÅ MENSKOPP !

Min fitta bli ledsen, uttorkad och kliande när jag tvingar mina slemhinnor att vara i kontakt med bomull flera timmar om dagen. Bomullen ,eller vad det nu är för material i tamponger och bindor, är ju till för att suga upp blodet. Den suger ju för fan upp allt även sånt som håller fittan i trim. Och det gillar inte min fitta.

Jag värnar om min fitta. Det är en av mina favorit kroppsdelar. Ha, vem försöker jag lura det är min favoritkroppsdel. Och jag vill behålla den i balans. Jag är ingen expert men jag tror att en kliande, uttorkad och sträv fitta inte är en helt glad fitta.

Så jag beställde därför i somras en Menskopp. Men sist jag hade mens var på planet till Toronto ( ja, hej ödets ironi i att inte ha knullat på 3 månader och när en väl ska få det så har en MENS !) och jag ville inte pröva den då. Så nu tänkte jag att det är dags för menskoppen att förhoppningsvis hålla min fitta glad i mensens helvetiska dagar.

Är det någon läsare som har någon erfarenhet av menskopp ?
Jag köpte min på http://menskoppen.se/ där finns även all info om denna, förhoppningsvis, fantastiska produkt !

En reaktion på ”Bomull i fittan = ledsen fitta. HALLÅ MENSKOPP !

  1. För ett år sen köpte jag min första och ärligt kommer jag aldrig använda nåt annat. Har några helt orörda paket bindor och tamponger kvar i skåpet som samlar damm och som aldrig kommer bli använda. Det är lätt. Enkelt, simpelt. Det tar ett par dar att få in snurren så att den bara liksom glider in och vecklar ut sig. Så, tips är att komplettera med binda/trosskydd första mensomgången du använder den, så att det inte blir olyckor pga att du inte riktigt fått in snitsen än. Men sen sitter det. Jag har precis köpt en till. Har den i två storlekar, en L för dagarna när det är fo’reals och en M för dagarna när det är lite mindre. Slipper torrhet, strävhet, kliande. Det blir inte instängt, luktar och är allmänt äckligt. Det är bara 6-7 timmar av att inte tänka på’t, tömma, skölja, sätta tillbaka och sen 6-7 timmar till. Yeah.

Kommentera

