Att få se honom somna är det mest fridfulla i världen.

Mina händer glider över hans ansikte, fingertopparna masserar hårbottnen, öronen och nacken. Hans huvud blir tyngre mot mitt lår och andningen djupare. Jag smeker honom över ryggen medan han vänder sig på sidan så att skägget kittlar mitt ben och armarna kramar mitt lår. Stanna tiden, stoppa den precis här. Här i lyckans lugn i skydd av kvällen är det bara vi, vi och kärleken.

Att få se honom somna är det mest fridfulla i världen. Jag vill spara det här ögonblicket för alltid. I en liten plats i hjärtat där bara han finns. En plats för honom och hans sömndruckna andetag. Jag ska för alltid minnas konturen av hans näsa och det rödsprängda skägget. Och hur din hud känns emot min. Och hur du får mig att känna.

Kommentera

