bjällerklang : valross edition

Kilade glatt upp till tvattomaten med min sportbag och IKEA-kasse fulla av illaluktande smutstvatt. Ja, fy fan va ikea pasen stank. Vad gor vi med vara klader ? Eller var gor vi nar vi har dem pa oss? Ackligt var det hur som haver.

Kankar in min packing pa tvattomaten for att motas av ko. Den ettrige mannen som jobbar dar hats-slussade mig fram till en stor maskin och jag borjade lasta in snusk-kladerna. Bara for att upptacka att jag glomt tvattmedlet hemma. Ursaktar mig lite fort och borjar springa hem. (runt hornet, ca 500 m red.anm)

GUD SA UNDERBART ATT FA SPRINGA IGEN !!
Har inte gjort det pa 3 veckor (= last bloggar 24/7 )

Dock sa gjorde forkyldningen sig pamind och jag rosslade som den varsta storrokaren.
Plus att jag hade fickorna fulla med mynt att betala tvatten med.

Sa det lat lite som en blandning av en valross och bjallerklang  lufsandes i slowmotion.

Ja bjuder pat..

en annan typ av val.

Kommentera

