Om att känna att man kan

Lördagen kom. Det vankades fest, självklart kom tankarna på att hellre stanna hemma än att utsätta mig för den ångest nya människor innebär, speciellt efter veckans ångest. Men vi gick på fest, hemmafest med cupcakes och ljusslingor i bakgården och framförallt jätte trevliga människor. Jag blir alltid lite nervös när jag ska träffa nya människor. Men det gick så himla bra och jag pratade med jätte mycket folk helt utan problem.  Det kan ha varit en av de roligaste hemmafesterna jag varit på, någonsin.

Det kändes så jävla skönt att få glömma den ångest jag byggt upp under torsdagen och fredagen och förlösa den på ett positivt sätt. Förgöra ångestskiten genom att ha kul. Och när Richie lägger sin hand runt min midja, pussar mig i tinningen och viskar ”you’re so damn funny, everyone loves you. I don’t know how you do it” Då känns det liksom definitivt att jag vunnit det där socialfobi-kriget. Jag klarar allt. Jag vet att jag är smart och rolig,  jag måste bara våga visa det. Och det gjorde jag. Och viktigast av allt; JAG hade så förbannat kul. Jag träffade människor JAG vill umgås mera med. Det känns riktigt bra.

 

2 thoughts on “Om att känna att man kan

  1. Go Vican! Jag känner mig igen mig så mycket i dina tankar kring sociala sammanhang och när jag läser hur det faktiskt gick på hemmafesten för dig så inser jag att jag nog också kan lyckas rätt bra på nya ställen. Vi är bättre än vad vi tror!

Kommentera

