Äggstockar is a bitch

Idag gör jag inte många knop. Angsten har tryckt som ett cementblock över bröstkorgen sedan igår kväll och det går inte över. Jag vet ju att träning brukar hjälpa, men kunde inte förmå mig att komma ur soffan i tid till förmiddagens spining. Funderar på att dra och lyfta lite vikter snart, om jag bara kan samla kraft nog att röra mig. Det var länge länge sedan jag var lamslagen av ångest och jag vet inte ens vad det beror på. Ägglossningen är ett faktum och med den brukar ju ångesten infinna sig som ett brev på posten. Men så här mycket ?

Magen har varit bra sedan jag slutade jobba, med undantag för i måndags men det var nog inte så konstigt efter en helg med pasta och öl..

Jag antar att det bara är att acceptera det faktum att idag är en ångestdag och ta det därifrån. Ingen press, inga krav.

I morgon åker jag till Oslo. Till kaos Therese och Mama Bear. Hur ska jag klara mig i Kanada utan mina vänner ?

Kommentera

