Det är skillnad på att vara vid liv och att verkligen leva.

Jag äter en sen frukost i soffan. Starkt kaffe, smoothie och jordgubbar ackompanjeras av Goo Goo Dolls på Spotify och ett gråmulet och bakfullt Rättvik utanför fönstret.

En sommar av arbete är snart klar. Fyra pass kvar och sedan en vecka i Borås. Sedan fem dagars jobb till och sen semester innan Kanada. Jag kom till Rättvik och mötte sommaren med skräckblandad förtjusning. Skulle jag bli uttråkad, hur skulle livet efter fyra fantastiska månader på en annan kontinent bli ?

Det visades sig bli alldeles ypperligt. Om man bortser från all gluten så har sommaren varit så himla bra. Den har spenderats med vänner och familj och genom mitt jobb har jag träffat en hel hög fina och inspirerande människor som jag lärt mycket av. Jag slås gång på gång av hur mycket det finns att lära av varje ny människa jag möter om man bara ser dem med rätt ögon.

Jag sitter här, med mitt för starka kaffe och känner mig välsignad. Jag hittar faktiskt inget bättre ord. Att efter två fantastiska, roliga, utvecklande och lärorika år i Oslo få slänga sig ut på en resa och känna livet pulsera i ådrorna varje dag och sedan få komma hem till fantastiskt vackra Rättvik, till stöttande och berikande familj och vänner, det är inget annat än välsignat och underbart. Och äventyret är långt ifrån över, nu ska jag se mig lite om i Europa innan jag intar Kanada.

Mot oändligheten och vidare, vilket förbannat fint liv jag har. Jag är så tacksam för alla älskade människor i min vardag och för dem som varit på besökt en stund och gjort små men viktiga avtryck. Att vara vid liv är fantastiskt.

Kommentera

