I kiss you, you’re beautiful, I want you to walk

Det är april i Guatemalas djungel, solen gick för längesedan ner och syrsorna spelar i mörkret. Jag dricker min ljumna öl ur en glasflaska, har för längesedan glömt vilken i ordningen och kanadensaren bredvid mig försöker förklara reglerna till dryckesleken vi på något vis blev indragna i.

– Victoria, your turn ! Five of heart, okay now you have to give away five sips to somebody in my team. Den blonda killen med irländsk accent förklarar med yviga gester.

– What was your name again ? You got five, säger jag och nickar mot hans öl.

Richie. Säger han och ler medan han lyfter sin öl emot munnen.

Desto senare det blir desto mera öl går åt. Det är dags att byta lag och jag sätter mig bredvid den leende irländaren som det mest naturliga i världen. Det är dags att förklara nya regler men det är svårt att inte kyssa honom när man sitter så nära. Richie tar min hand och jag måste liksom kyssa honom. Där sitter vi på en bänk i Guatemalas djungel, vid ett bord med en drös människor som var väldigt sugna på att spela kort, men jag vill inte sluta kyssa honom. Det tar inte slut för ens vi får ett glas vatten kastat på oss.

-Get a room or play ?

Vi fortsatte att spela. Men vi råkade visst hångla oss igenom fyra länder och  snart är det fem. Det visade sig att han inte bara hade ett väldigt fint leende och var bra på att kyssas, utan att han var en helt fantastisk människa med jordens största hjärta och mest värmande skratt. Han, Richard, han som stal mitt hjärta, tog mej med storm och vet allt om hur man lyfter vikter rätt. Om 35 dagar flyttar jag till honom och jag är så nyfiken på att se vad det är vi har startat här och hur det är att vakna bredvid honom varje morgon.

Fantastiska jävla människa.

 

Kommentera

