out on the edge of darkness, there rides a peace train

När jag tänker på det så blir jag varm i hjärtat och glad i magen. För jag vet att jag kan allt om jag vill. Och jag kan ta mig fan njuta av livet. Den lycka jag känt ofta och pirret som flyttar in, det är på riktigt. Det är lycka. Det är jag som tillåter mig att känna den lyckan och den finns där, alltid, nära, bara jag vill.

Now I’ve been happy lately, thinking about the good things to come
And I believe it could be, something good has begun.

Jag är så nyfiken på hösten. Jag gläder mig till allt roligt och spännande jag har att vänta. Jag längtar så mycket efter att få krama någon på en flygplats. Att fira min systers födelsedag i Basel och att får dricka öl med vänner i Borås. Att upptäcka ett nytt land. Och förhoppningsvis, om visumet går igenom, få bosätta mig i ett nytt land för ett tag.

Livet är ett äventyr. Och även om allt det goda som varit och de fantastiska möten jag haft bara blir till minnen och inget mer så är det dem sakerna jag kommer tänka tillbaka på när jag är gammal. Jag vill inte, när jag blir äldre, känna att jag ångrar saker för att jag inte vågade eller tänkte för mycket.

 

Kommentera

