when your hopes turns to desires

Jag fick en ny chans.
Jag överlevde två gånger.
Två kemiska gånger.
Men jag överlevde varje dag.
Så det är nästan 3000 gånger.
Jag tänker inte gå tillbaka dit.
Aldrig mer.
Jag är här och jag lever.
Och jag gör ett förbannat bra jobb.

 

Jag föddes på nytt.
I en tornado av nykter eufori.
När man vet så vet man.
Som om Rafiki slog mej med käppen i huvudet så kom orden till mej;
”Det är nu livet börjar, du har fått kunskap på vägen hit, men ditt liv börjar nu”
Som om det är nu allt tar form.
Allting innan var någon annans liv.
Nu är jag här.
Bara jag, ingen sjukdom.

 

Och här är jag .
På en trygg plats.
Hemma i mig själv.
I min kropp och i min själ.

 

Vican, det är över nu.
Du klarade det.
Det är ingenting du inte klarat förut.
Du klarade det.
Igen och igen.
Du överlever alltid.
Amen.

Kommentera

