Barnehagen, som jeg savner dere

I kväll saknar jag. Ljumna sommarkvällar i Oslo. Linneas kjempe smil i korsningen mellan våra gator och Tereses påhitt i lägenheten. Alla vännerna i Norge och sommarvindarna på Aker Brygge.

Mest saknar jag barnehagen. Mitt jobb. Mina ungar och mina kollegor. Att springa i parken och klättra och hoppa och att spela fotboll. Att gå en tur med barnen och titta på saker. Att höra fantastiska historier och känna all energi och kärlek och glädje som finns i väggarna i barnehagen. Min barnehage.

Jag kommer föralltid minnas hur mina kollegor tog hand om mej och lärde upp mig när jag var en nyanländ partysvensk i Oslo för snart tre år sedan. Hur dom välkomnade mej tillbaka med öppna armar när inte London blev som jag hade tänkt och hur jävla bra människor dom är. Hela högen.

Jag trodde och hoppades verkligen att jag skulle hinna besöka Oslo innan jobbet började nu i Juni, men det blir tyvärr inte alltid som man tänkt sig. Jag hoppas hinna i höst, men då är inte alla barn och personal kvar och det gör lite ont i hjärtat att tänka på det.

Fan var jag saknar alla just nu.
Jag tror jag behöver dra till Oslo och åka lite trikk.

Kommentera

