witnessing the annual alien invasion

Man går till Ica i godan ro. Njuter av att solen äntligen är här och att det är så jävla bra studs i mina nya skor. Allt är bra tills att jag kommer in på Ica och inser att det är dags.
Att det har hänt över en natt, rakt framför mina ögon utan att jag sett det. Jag har inte bott här på så länge att jag glömt.

Men nu är dom här. För att handla baguetter och brieost, chips till ungarna och bråka om vad de ska grilla. Här för att fira midsommar och skapa köer i matbutikerna. Här för att ta upp plats och förstöra mitt lugn.

Så mycket för den friden. Nu är dom här för att stanna till vecka 32.
Turistjävlarna.

(det faktum att jag själv inte varit något annat än turist de senaste fyra månaderna bortser vi ifrån, okej ?)

Kommentera

