I guess I’m human afterall.

Igår upplevde jag något nytt. En känsla jag inte känt förut. Jag vet precis hur jag kunnat undvika att känna såhär, samma metod som med så mycket annat; Tankekraft. Man rationaliserar orsaken till känslan och då brukar förnuftet infinna sig och allt är bra.

Jag har ju upplevt att den här känslan har ställt till problem i tidigare relationer, för att andra har haft den och för att jag kanske inte varit helt förmögen till att förstå dem.

Om jag hamnat i situationer där en uns av detta hemska trängt fram så har jag bara tänkt att ”den här personen är med mig för att hen vill det” eller ”jag litar på att hen är trogen och ärlig och annars får vi ta den smällen sen”.  Eller den bästa och mest effektiva ”Vill hen inte ha mig så hittar jag någon bättre, jag förtjänar bara det bästa”. Ingen ide att hetsa upp sig. Ingen grund till att känslan ska finnas i mitt liv och förpesta min tillvaro.

Men så igår under en skypesession med irländaren så hugger det till i magen. En totalt trivial sak som han sa, om hans liv förut, helt utan grund till att framkalla detta egentligen. Och absolut ingenting jag borde hetsat upp mig för. Nu blev jag inte arg eller något utan konstaterade bara helt enkelt hur jag kände. Och det har ingenting med tillit att göra. Jag vet inte riktigt vad orsaken var, men jag ska klura ut det så småningom.

Och att vara snart tjugotvå år och för första gången känna svartsjuka, det är är fan en konstig upplevelse. Jag är inte direkt stolt över att jag kände så, men jag antar att även jag måste acceptera att jag är mänsklig.

*lägger upp en bild från Songsvann som får symbolisera inrefrid..eeh*

Kommentera

