Hetsen att göra något vettigt och om att vårda sin relation till öl

Klockan är två. Jag vaknade tio, det är fyra timmar sedan. På de fyra timmarna har jag ätit frukost och lunch, kollat på en dokumentär, läst politiska bloggar, funderat mig blodig över kroppsbehårings debatten och min relation till mitt fitthår. Samt chattat med folk i andra tidszoner som jag träffade på resan. Och lyssnat på metal, inga pojkband än sålänge idag.

Idag har jag alltså spenderat dagen i sängen och levt genom datorn. För mig finns det en viss skam i det, en ångest över att inte ”göra något vettigt” med min lediga dag. Att jag borde klä på mig och gå ut.

Var kommer den hetsen ifrån ? Det här är vad jag behöver just nu, det här är vad som känns gött att göra idag. Att bara få vara och inte göra något speciellt. Att ta dagen som den kommer.

Efter fyra månaders konstant aktivitet så är jag trött. Nu när man landat hemma kommer tröttheten och den energi har har går åt till att hantera mig själv och jobba. Så när allt kommer omkring så gör jag ju något vettigt. Jag tar hand om mig själv. Vårdar mitt intresse av könsrollsdiskussioner via internet och vårdar relationer jag skapade under resan. Då spelar det ingen roll om det är sol ute och jag sitter inne i pyjamas. Så länge jag mår bra.

I kväll ska jag vårda mitt intresse för fotboll och öldrickande.
Det blir skoj.

Ligga i sängen och filosofera bild.

Kommentera

