Sexuella undertonder och småpojkar.

Vican älskar pojkband. Det vet vi alla vid det här laget. Känner att jag har missat ett litet stycke mordern pojkbands historia när jag varit ute och rest, så jag plöjer igenom samtliga One Directions låtar på spotify.

Nummer fyra på mest spelade listan är ”Gotta Be You”. Lite halv snabb ballad sådär.
Börjar lovande i sann pojkbands anda tills typ 3e meningen. Där sätter jag i halsen.
”AND GIRL WHAT A MESS I MADE UPON YOUR INNOCENCE ”
Är det bara jag som tycker det finns en brutal jävla sexuell underton här ?

Alltså. Dom måste ju fatta att man tolkar det som att han kom på hennes oskuld.
Det måste dom ju fatta.

Och jag fattar ju att hela pojkbands grejen till viss del är så framgångsrik för att man spelar på sex. Men jag är bara lite i chock över ordvalet här.

Jag menar i Bon Jovis’s Never say goodbye så sjunger Jon ” And you’ve lost more than that in my backseat, baby”. Men alltså, dom var ju 80-tals rockare. Det ÄR okej, för dom knullade nog som djur. Och dom var fan vuxna när låten skrevs och riktade sig till en äldre målgrupp än brudar 11-16 år.

Men tanken på att min kusins ungar älskar one direction och att dom sjunger om att komma på brudars oskulder. Det gör mig illa till mods. Fast förmodligen gör dom ju det. Dom får säkert ligga mera än jag fick i central america.

Jag vet inte varför jag är så chockad. Måste sansa mig och analysera min reaktion.
Jag återkommer när jag tänkt lite.

Kommentera

