Det finns p-piller for men, men mannen staller krav.

Laste detta: http://www.dn.se/nyheter/sverige/manliga-p-piller-stoppas-av-lakemedelsbolagen

Lakemedels bolagen vill inte slappa p-piller for man pa marknaden for att konusmentgruppen har for hoga krav. Biverkningarna ar for starka och det ar inget dessa man vill behova utsta for att fa knulla oskyddat.
Men jag forstar dem. Jag vill inte heller ha acne, viktokning, minskad sexlust och bli deprimerad. Jag far allt det av p-piller. Jag tal inte hormonerna sa jag far kora med gummi hatt.

Fast det finns ju fan inget sa javla effektivt emot barnaalstrande som p-piller. Har man ingen sexlust blir inga barn gjorda. Sa enkelt ar det.

Men om det nu skulle vara sa att en partner at p-piller, skulle man anda vaga lagga sin livmoders valbefinnande i sin partners hander? Han kan ju glomma att ta sina piller och da ar det min fitta som far ta smallen. Bokstavligt talat. Tar jag p-piller sa ar ju jag noga, for min kropps skull. Men hade jag haft en palitlig partner hade jag nog kunnat ta risken, med valdigt valdig strang overvakning over pillerintaget, efter som attt kondom ar mitt enda alternativ annars.. Och lets face it, sa javla kul ar det inte att knulla med plast emellan.

Men det som gor mig mest arg ar att man inte slapper det pa marknaden for att mannen staller for hoga krav pa biverkningarna. Jag ar inte arg pa mannen. Jag blir arg pa oss kvinnor som finner oss i att ma lite halvtaskigt, eller som jag marker pa manga av mina vanner, sktidaligt, som en biverkning av p-pillren.

Sa manga tjejer sager att de inte ens visste att de madde daligt forrens de slutade med pillren. Vi borde stalla krav. Mycket hogre krav. Sluta ta skiten tills vi far nagot battre, krava att barnmorskorna inte skriver ut helvetes javla Neovletta som forsta p-piller, utan nagot lindrigare. Att de foreslar p-ring eller nagot annat mildare sa vi inte gar bananas i 3 manader innan kroppen vant sig.

Ni forstar vad jag menar hoppas jag ?
Datorer i guatemala ar inte mina vanner nar det kommer till att blogga.
But still. Vi borde stalla krav for att fa forandring.
Tills det blir battre ar det jag och kondomerna i en underbar symbios.

3 thoughts on “Det finns p-piller for men, men mannen staller krav.

  1. Bra inlägg! P-piller är så lätt att skriva ut för barnmorskor och så lätt att knapra för tjejer. Men ack vilket skit. När jag blir barnmorska ska jag informera mer om kopparspiral, femicup och billingsmetoden! Hormoner….. Suck

Kommentera

