Victroia, en vänlig jävel

Idag tog v en båt till en annan stad vid sjön. Sjön är enorm, bara då att ni vet. Det är palmsöndag och det var kaos när alla skulle till kyrkan. Ja har inte riktigt fattat religionen här ännu.. Dom är mayaindianer men din är också jätte katolska. Fattar ju att det är de spanska kolonisatörernas fel att jag är förvirrad här, men jag återkommer när jag googlat.

Hur som haver. Det är skitbilligt att köpa väskor och smycken så det har vi gjort. Alla andra prutar so galningar. Men inte jag. Jag säger art jag är en snäll västerlänning som gärna betalar lite mera till de fattiga försäljarna. Sanningen är att jag är för lat för att pruta och vill helst inte prata med folk mer än jag behöver. Då får min tygväska gärna kosta lite mera…

Kommentera

