Inshallah

Vi hänger med en israelisk jude som snackar en million språk och äger mig i allt som har med abrahamitiska religioner att göra. Igår snackade vi om vår relation till Gud och jag sa att ”god is like that exboyfriend who calls me when he’s drunk”.

Nu frågade han hur det gick med infektionen och jag sa ” better, I hope it’s going away”.

Vet ni vad den han säger då ? Inshallah. Om Gud vill.

Ofta Gud vill en väl när man refererade till honom dom ett alkoholiserat ex kvällen innan…. Snälla Gud gör mig frisk jag lovar att sprida att du har stor kul och att du är bra i sängen.

Kommentera

