En hyllning till min kropp

Vi har snackat mycket om kroppar och ideal här i vår grupp. Inte så konstigt med tanke på att vi lever i bikinis typ.. Jag känner mig jävligt tillfreds med min kropp. Ju mer jag lever i bikinin ju bättre trivs jag. Och det handlar inte om att jag böivit smalare eller fittare på restan. Haha tvärt om. Det handlar om att lära sig acceptera kroppen, bli bekväm i att gå o bikini genom att öva och tillslut blir man van. Det var jobbigt i början men nu går det bra.

Och så måste man fokusera på vad den fantastiska kroppen kan! Min kropp klarade för fan av att ta hela första vågen ståendes när vi surfade! Den orkade gå 5 km i gassande sol utan vatten, upp för ett jävla berg, utan att kollapsa. Även om det var nära. Den kan njuta av mat och bad i höga vågor. Den in uppskatta synen av en sengångare som masar sig fram på en gren. Den kan komma som ett jävla skott och njuta av sex.

Kroppen klarar av så jävla och de där ryggvalkarna jag ojade mig över förut känns så jävla oviktiga just nu. Kroppen fungerar. Min kropp är mänsklig, alltså är den vacker. Jag tänker inte foga mig efter några jävla ideal.” Jag skulle tveklöst ligga med mig om jag var någon annan. ” that’s the relation I have to my body right now, and it feels good.
utan min kropp, med allt det den är, hade jag inte varit så avslappnad och njutit av den här resan så som jag gjort.

20120303-065259.jpg

* ville lägga upp en bild i bikini, men då lär ni ju bara sprida den på Flashback*

Kommentera

