velkomen hjem

Jag kommer in i lägenheten och kastas ett år tillbaka i tiden. Det är tyst och det luktar rengöringsmedel och kaffe, på ett hemtrevligt vis. Jag måste liksom stanna innanför dörren och lukta på luften. Lukta för att minnas livet för ett år sedan då allt var så spännande och förälskelsen ny.

Utanför har vintern äntligen kommit till Oslo. Snöflingorna virvlar runt i luften utanför balkongen och här sitter jag med en överväldigande känsla. Känslan av att komma hem, hem till Oslo.


Jag  vet inte hur länge det varar, men för nu vill jag bara säga;
Det er godt å være hjemme.

Kommentera

