Om vikten av vikten och att folk borde ha mindre ångest och ligga mera.

Gick igenom H&M’s ”Big is beautiful” avdelning och insåg att jag är större än skyltdockorna där. Jag är storlek 42 i byxor och 38 i toppar. Det säger ganska mycket om hur SJUKA idealen är. Mina axlar och min midja var bredare än skyltdockans. Detta ska alltså var en skyltdocka med ”lite hull”. Jag har INGET hull på mina axlar. Sjukt sjukt sjukt.

Folk gnäller över att Blondinbella är ”tjock” och ”ohälsosam”. Det är hon inte. Hon är för fan lycklig. Det är väl ändå det som räknas? Och det är inte så att det fettet hon har kring magen kommer att döda henne. Hon har en kropp. Så ser den ut just nu. Sluta lägga in värderingar i det.

Jag har en kropp. Just nu är den stark som fan. I bland är den degig och mjuk. I ibland har den varit delvis utmärglad för att jag spytt upp allt jag ätit. Livet är en resa. Likaså kroppens form och konsistens. Den förändras, från dag till dag.

Om man lyckas komma ifrån att lägga så mycket energi på hur sin och andras kroppar ser ut blir livet mycket roligare. Faktiskt. Gå och träna, men gör det för att kroppen ska bli stark och frisk. För att orka mera. FÖR ATT LÄTTARE FÅ ORGASM ! ( ja, det funkar så jävla bra ).

Men stirra dig inte bild i spegeln. Haka inte upp dig på skavanker. Acceptera, gå vidare och njut.

Jag älskar och är tacksam för den kropp jag har. Jag har misshandlat den med en ätstörning och ganska ofta fyllt den med ohälsosamma livsmedel. Men den fungerar. Jag kan använda den till så mycket och tillsammans så har vi blivit starka i kropp och själ.
Jag älskar den i alla sina former.

Det är kul att få muskler och komma i ett par jeans jag inte fick igen förut. Men det har inte gjort mig lyckligare. Att spy upp allt man äter och träna tills man kollapsar har definitivt inte gjort någon lyckligare. Lycka har ingenting med vikt eller kroppsform att göra.

Jag lovar, varken du, jag eller Blondinbella blir lyckligare av att gå ner eller upp ett par kilo. Gå ut och njut av allt livet har att erbjuda i stället. Var med vänner, gå på museum, se en teater, ha sex, spela innebandy, onanera, dansa, klappa söta djur. Det finns så mycket mer givande och viktiga saker i livet än att fokusera på sitt eget eller andras utseende.

 

Åkt till en bondgård för fan, som balsam för själen.

En reaktion på ”Om vikten av vikten och att folk borde ha mindre ångest och ligga mera.

Kommentera

