När mamma och pappa flyttade hemifrån

Att vara här i Stockholm har fått mig att inse hur mycket jag faktiskt har saknat min familj. I tre år har de kommit lite i andra hand. Med det är så det har behövt vara. Man måste pröva sina egna vingar och växa. Men nu känner jag verkligen hur bra jag mår av att vara nära dem. Vilken fantastisk grupp människor dom är ändå.

Mina föräldrar som båda fyller 50 i år tröttnade på livet i Rättvik. Erkände för sig själva att de var färdiga med livet där, sade upp sig och köpte lägenhet i Stockholm. Nu bor dom fem minuter ifrån min farfar och sina bästa vänner. Och jag se ett nytt ljus i deras ögon. Fan va stolt jag är över dem. Det är så många som inte vågar bryta upp, fast dom skulle behöva det.
När mamma och pappa flyttade hemifrån så valde min bror att bo kvar i huset.Han jobbar mer än heltid och tar hand om sig själv och huset. Min lilla lillebror. Jag är så stolt över honom också.

Och Farfar, vilken häftig människa han är. Runt 75, så jävla aktiv, superupptagen och rolig. Ta alla negativa fördomar om pensionärer och vänd dom till det motsatta så har du min farfar. Och gillar timbuktu med. ”Den där Jason, vilken jävla kille”.

Just nu bor jag hos Alex, min stora syster. Många tror att jag är störst efter som att hon nästan kan gömma sig bakom mig. Men nej, hon är äldst och så jävla stark. Hon må vara halva min kroppsmassa men nog fan satte hon rekord i marklyft på Ambulansvårdens uttagningsprov. För hon är inte bara en fin människa hon är sjuksköterska också och passar på små sjuka barn.

Och mormor. En av mina bästa vänner. Min stöttepelare när jag växte upp. Hon är så jävla rolig och rakt på sak. Tycker ni att jag är rakt på sak skulle ni träffa mormor. När jag var 5 år sa jag ”mormor, du får aldrig dö före mig”. Jag håller fast vid det, än idag.
Sen så sa jag också ”kan inte du skaffa dig en karl så att jag kan få en morfar?”. Det skulle nog bara kännas konstigt om hon gjorde det nu…

Det finaste med min familj är att de alltid ställer upp när det behövs. De finns alltid där.
Och som jag älskar dom. Allihopa. Dom är rätt kameraskygga så man tager vad man haver…

Kommentera

