London day två

När man vaknar upp mörbultad och bakfull i ett rum som luktar som en blandning mellan afterski och pantburk så är man inte så jävla kaxig. Men man kan ju skattat sig lycklig att man inte blev förkyld när man tog en cykeltaxi hem…Finnarna var också bakis. Men, vi tog oss en dusch och traskade bort till Tescos för att köpa frulle. Den smakade äckligt. Men va gjorde det ? Vi var ju i London och jag skulle visa Alex Camden.
*gaten vår*
Det var kallt som fan ute, trots sol. Vi knatade runt lite i stallarna men bestämde oss rätt fort för att käka lunch på världens bästa Pret A Manger. Veggie wraps med pinjenötter,avocado, sallad och ost…en soyalatte och brownie på det..mmmmm..
På kvällen hade vi bord på Big n’ Easy. Bästa bästa bästa surf n’ turf stället. (okej enda jag ätit på, men så jävla gott och billigt ) Alex hade aldrig ätit hummer så det måste vi ju göra !
Började med att dela på en panna musslor i vitvins sås. Jävlar i min lilla låta så helvetiskt gott det va.

Sen kom vår snygga servitör (hade kunnat ta honom till efterrätt utan problem) in med det godaste i världen. Hummer och pommes. AAAAAAAH !!!
DÖR SÅ GOTT !!! Alex gillade hummer. Great success.
Här sitter jag i min hak-klapp och ser grekisk ut. Alex hade också en, jag är inte en ensamsölare. Faktiskt.

Sen kom mördar efterrätterna in. Jag brukar beställa en chokladbrownie aktig historia med glass. Den brukar vara lagom stor efter maten. Precis som cheesecaken.
Men dom hade tydligen ändrat menyn, utan att ändra det i menyn. Så in kom detta. Glass kulan var stor som en knytnäve…
Och detta….
Hej, mätt tjej !
Det kändes lite som att vi var med i den där scenen i filmen Mathilda, när den tjocka ungen måste äta massa chokladtårta ni vet ? Men fy fan va gott det var. Dock är det första gången som jag inte ätit upp min efterrätt.

Mätta och glada rullade vi till tunnelbanan. Vi valde att gå en halvtimme till nästa station bara för att gå av oss mättheten.

Och så var det med den bakis-ätar-söndagen i London.

Kommentera

