En helt vanlig Vican som kan göra skillnad

Det är rätt sjukt ändå. Och fantastiskt. Att jag, en helt vanlig Vican faktiskt kan påverka människor i en positiv riktning. Att få höra ifrån okända människor att dom tycker att min blogg är vettig och ger dem något att tänka på, skratta åt, känna igen sig i eller lära av är helt, helt fantastiskt.

Vid flera tillfällen har människor i min närhet sagt att de fått en annorlunda och positivare syn på saker och blivit starkare i sig själva och sina val efter att ha pratat med mig.

Jag skulle inte säga åt någon vad den skulle göra, bara hur jag ser på situationen och kanske hur jag hade gjort.

Men att människor kan må lite bättre, bli lite starkare och öppnare tack vare saker jag sagt det är nog den finaste bekräftelsen man kan få. Tanken på att jag, en helt vanlig Vican kan hjälpa människor är så himla fint.
Och vi kan alla hjälpa varandra. Jag tror verkligen att nyckeln till paradiset är att respektera och värdesätta sina känslor, sätta gränser, lyssna på sig själv och andra och att vara öppensinnad. Att prata om saker utan att dömma.

Och det finaste med allt det här är att jag hade inte varit här om det inte var för mina vänner. Vi hjälper varandra. Det är vänskap. Och det är så jävla fint.

Kommentera

