Hellre 2000 i räkning en 4 månaders kräkning..

Alltså, det är en djungel av myggnät, sovpåsar och ryggsäckar. En jävligt dyr djungel.
Men nu har jag i alla fall köpt mig en ryggsäck som min scoutvänner har godkänt. Känns bra.

Jag får inte äta malaria tabletter pga medicin jag tidigare ätit. Eller jo, den dyra varianten, men får jag rännskita (vilket jag vet att jag kommer att få) så hjälper de inte ett skit. Plus att jag måste äta 4 lådor under resan, vilket skulle kosta mig 1500 kronor.. Läkaren sa att myggnät och myggstift skulle ge mig ett utmärkt skydd. Sen kan man ändå få malaria trots medicinen. Så ja, vi kör på detta.

Det är en dyr historia det här med vaccin och utrustning, men jag antar att det är värt det i slutändan.

I Italen behöves inga myggnät…

Kommentera

