Från klamydia till add, en sammanfattning av 2011


Om man bortser ifrån all ångest, så har året varit helt fantastiskt rent upplevelsemässigt.
Året började med att jag träffar en otrolig man som jag kom att älska så jag höll på att spricka, som jag fortfarande älskar. Jag har sett Cat Stevens och Bon Jovi live. Sett Påven live han också. Besökt mitt drömresmål, Vatikanen. Pussats i Solen i Spanien och levt rövare med min bästa vän i Tjecken.

Men framförallt så har jag lärt mig att respektera och värdesätta den viktigaste personen i mitt liv, jag. 2012 ska jag fortsätta att ta hand om mig själv och jobba med att kontrollera min ångest. Allt löser sig, no reason to panic.
Här nedan följer blogg listan deluxe, enjoy.


Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Ja.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte någon som jag står när.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Norge, Italien, Sverige, England, Tjeckien, Spanien och Tyskland.
Det blev en hel del oförglömliga resor 2011.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Redskap att hantera ångesten. Men det tycker jag att jag har fått.
Så, mera glädje och sinnesfrid.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
10 Juli, min födelsedag som firades i Prag.
22 Juil,  dagen då Oslo stannade och ingenting blev sig likt efter.
22 december, när jag slutade på jobbet. Det var jävligt tungt.
Nyårsafton på Dentersta gård.
Själavård i Spanien..

Vad var din största framgång 2011?
Att jag tillät mig själv att må dåligt, sökte hjälp och börja må bra igen.
På ett lite lättare plan:
Jag lärde mig dyka, fick en jävligt muskulös kropp, blev bättre på att städa och laga mat, lyckades spara ihop till många små och en lång resa, blev grym på Norska och hittade Rsd på en bar. Årets fynd !

Största misstaget?
Att jag litat på folk av ren naivitet och att jag inte raderat idioter ur mitt liv tidigare.

Bästa köpet?
Mina träningsskor, lätt.
Och mitt supersnygga svarta fodral.
I’m sexy and I know it. Ingen bra bild på klänningen kanske men jag är ju snygg…

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och mat.

Årets första resa gick till Rom
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner och min pojkvän. Bon Jovi konserten ! Wacken !

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?
The seven angels – Avantasia

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mera sex. Inte för att jag kanske hade mindre än andra. Men trötthet och ångest kom emellan så jag fick kanske inte ligga så ofta som jag normalt brukar vilja. Men sånt är livet. Finns inget så bra preventionsmedel som depression.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

Blev du kär i år?
Ja, i världens finaste, bästa Rsd.

Favoritprogram på TV?
Sons Of Anarchy !

Bästa boken du läste i år?
Snömannen av Jo Nesbö

Största musikaliska upptäckten?
Edguy och Kvaelertak

Något du önskade dig och fick?
Lycklig kärlek

Något du önskade dig och inte fick?
Harmoni i själen

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Drack öl i Prag, var rätt full och åt gudomlig mat.
Vithårigt födelsedags fyllo.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, mycket. Men jag är ändå glad för att jag fick så jävla bra hjälp med mitt psyke och fick gå till botten med min ångest och allt sånt. Men jag hade ju gärna klarat mig utan panikångesten.

Vad fick dig att må bra?
Mat, vila, träning, barnen på jobbet, vännerna och Rsd.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Chris Hemsworth ! Han som spelar Thor, ni vet.

Vem saknade du?
Vänner och familj som var långt borta.

De bästa nya människorna du träffade?
Så många ! Men framförallt Rsd. Sen så är jag så tacksam för att jag och Linnea blivit så bra vänner under året.

Mest stolt över?
Att jag kom ut levande ur den här jävla ångesten. Att jag klarade att be om hjälp, använda den hjälpen jag fick och ta hand om mig själv.

Och mina muskler.

Högsta önskan just nu?
Att jag känner mig trygg på och kommer kunna njuta av resan till Centralamerika och Usa.
Här var man rödhårig, nykär och förmodligen ganska nyknullad.
Eller nej ,jag har ju fan smink. Nykär i alla fall.

Kommentera

